Synmottagningen, Eskilstuna

Om Synmottagningen, Eskilstuna

Synmottagningen erbjuder habilitering (att göra skicklig) och rehabilitering (återfå/återvända till) för dig som är synsvag eller gravt synskadad, oavsett ålder. Våra insatser syftar till att utveckla, stödja och kompensera för funktionsnedsättning. Målet är att personen med funktionsnedsättning är aktiv, gör sina egna val och är delaktig i samhället. Insatser kan gälla att:$- kommunicera med omvärlden$- sköta vardagslivets rutiner i hemmet$- förflytta och orientera sig i närmiljö$- kunna delta i skola och arbete$- kunna delta i vanliga fritidsaktiviteter$ $Detta gör vi genom personlig och/eller gruppinsats med information, rådgivning och utbildning, utprovning och anpassning av synhjälpmedel.$ $Är synnedsättningen medicinskt utredd på Ögonmottagningen kan du själv ta kontakt med oss med en egen vårdbegäran.

Fraktgatan 5, Eskilstuna - visa på karta
Syncentral