Öppet idag från 08:00

Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Fraktgatan 5, Eskilstuna

Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Hjälpmedelscentralen bedrivs på uppdrag av den gemensamma nämnden för samverkan kring socialtjänst och vård. Våra uppdragsgivare är Region Sörmland och samtliga kommuner i länet.Enligt uppdraget ska Hjälpmedelscentralen svara för försörjning av hjälpmedel till länets invånare inom områdena: Rörelseteknik, t ex rullstolar och gånghjälpmedel. Kognition, t ex bolltäcken. Kommunikation, t ex larm, telefoner och omgivningskontroll. Medicinsk behandling, t ex syrgas och smärtbehandling med TENS. Inkontinens. Synhjälpmedel, t ex CCTV. Hörselhjälpmedel i skola och hem t ex hörselslingor

Informationen uppdaterades 16:10 - 24 apr, 2020

Logga - Kry

5 / 5

9 feb, 2017 Anders skrev:

Jag fick väldigt snabb och proffsig hjälp och tydlig information, inkl. omedelbar leverans av rullator till närstående.

3 jan, 2016 Pirkko skrev:

Jättebra om man behöver hyra hjälpmedel tillfälligt också.