Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Om Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Hjälpmedelscentralen bedrivs på uppdrag av den gemensamma nämnden för samverkan kring socialtjänst och vård. Våra uppdragsgivare är Region Sörmland och samtliga kommuner i länet. Enligt uppdraget ska Hjälpmedelscentralen svara för försörjning av hjälpmedel till länets invånare inom områdena: Rörelseteknik, t ex rullstolar och gånghjälpmedel Kognition, t ex bolltäcken Kommunikation, t ex larm, telefoner och omgivningskontroll Medicinsk behandling, t ex syrgas och smärtbehandling med TENS InkontinensSynhjälpmedel, t ex CCTVHörselhjälpmedel i skola och hem t ex hörselslingor

077 - 140 54 06 Texttelefon 016 - 10 36 17
Fraktgatan 5, Eskilstuna - visa på karta
Kommun
Hjälpmedelsverksamhet

Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

16:55 - 09 feb, 2017 skrev:

Jag fick väldigt snabb och proffsig hjälp och tydlig information, inkl. omedelbar leverans av rullator till närstående.

09:30 - 03 jan, 2016 skrev:

Jättebra om man behöver hyra hjälpmedel tillfälligt också.