Personliga medicinska behandlingshjälpmedel Hjälpmedelscentral

Skomakargatan 22, Borlänge

Personliga medicinska behandlingshjälpmedel Hjälpmedelscentral

Avdelningen Personliga Medicinska Behandlingshjälpmedel (PMB) är en del av Dalarnas Hjälpmedelscenter. Personliga medicinska behandlingshjälpmedel är hjälpmedel som används vid andning, dialys, infusion och sondnäring. Vårt uppdrag är att ge råd och service kring de medicinska hjälpmedel som används av patienter i det egna hemmet. Vi utför installationer och reparationer både i hemmet samt på vår verkstad. Telefonnummer: 0243-49 78 70, Mån-fre 8:00-16:00 Vi har även en CPAP- mottagning där vi utför service och reparationer av CPAP/APAP , som används vid sömnapné´. Hos oss kan du även beställa reservdelar och tillbehör till din CPAP/APAP. Tidsbokning behövs för service och utprovning av masker. Telefonnummer: 0243-49 78 65 mån-fre 7:00-14:00 Tele Q (Telefonuppringningstjänst)

Informationen uppdaterades 09:25 - 18 feb, 2021

Måndag - Fredag : 07:00 - 14:00 (0243-49 78 65)
Måndag - Fredag : 08:00 - 16:00 (0243-49 78 70)