Syncentral Dalarna

Skomakargatan 22, Borlänge

Syncentral Dalarna

Hos oss arbetar optiker, kuratorer och arbetsterapeuter i ett nära samarbete för att ge bästa tänkbara förutsättningar för de patienter vi möter. Optiker: Gör synundersökningar och provar ut glasögon, filterglasögon, kontaktlinser samt provar ut förstorande optiska hjälpmedel. Kurator: Erbjuder samtalsstöd och ger information om samhällets insatser. Kan även erbjuda stöd till anhöriga samt samtalsgrupper. Arbetsterapeut: Gör kartläggningar kring hur synen påverkar vardagen för att kunna ge tips och råd. Kan också lära ut nya strategier samt prova ut olika typer av synhjälpmedel. Syncentralen samarbetar även med externa aktörer som till exempel arbetsförmedling och skola samt erbjuder olika typer av gruppverksamhet.

Informationen uppdaterades 17:11 - 15 feb, 2021

Måndag : 08:00 - 09:30