Radiologiska mottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Om Radiologiska mottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Radiologisk undersökning görs som en del i den utredning eller uppföljning som din läkare gör. Du får en remiss till Radiologiska kliniken. $Vi gör klassiska röntgenundersökningar samt datortomografi. Vissa frågeställningar besvaras bättre med ultraljud eller magnetkamera. Vi utför punktioner och biopsier (vävnadsprov) från olika organ. Svaret på din undersökning får du av din läkare.$Radiologiska kliniken på Nyköpings lasarett utför cirka 45 000 undersökningar per år. På kliniken arbetar 44 personer varav nio är läkare inklusive ST-läkare under utbilning, nitton sjuksköterskor, tio undersköterskor samt fyra läkarsekreterare.

Nyköpings lasarett, Entré 7, hiss till plan 3 - visa på karta
Drop-in