Akutmottagning Huddinge, Karolinska Universitetssjukhuset

Akutmottagning Huddinge, Karolinska Universitetssjukhuset

, Huddinge

Hälsovägen 13,C1:41,Huddinge, 14186

Akutmottagningen har öppet dygnet runt och finns för dig om du blir akut svårt sjuk. Våra specialiteter är medicin/infektion, kirurgi, ortopedi och neurologi. Vid ett besök på akutmottagningen träffar du först en sjuksköterska i vår reception som gör en första bedömning. På sjukhuset finns också akutmottagning för gynekologi, barnmedicin och öron-näsa-hals. Söker du för gynekologisk åkomma ska du anmäla dig i vår reception men du hänvisas sedan vidare till gynekologiska akutmottagningen på Kirurgigatan 69 (Hus K2, plan 6). Barnakuten på Huddinge är inrymd i en egen flygel i anslutning till akutmottagningen. Där finns ett väntrum som anpassats till barn och ungdomar. Öron-näsa-hals-akuten ligger i anslutning till akutmottagningen. ÖNH-akuten är öppen mellan 08-22. Observera att det krävs remiss för att söka till ÖNH-akuten. Kontakta alltid 1177 för hänvisning till rätt vårdnivå och 112 vid livshotande tillstånd.

Informationen uppdaterades 07:10 - 26 apr, 2024

26 apr, 2023

31 mar, 2022

Att bli behandlad så här är under all kritik.Läkaren var det inget fel på men att sitta på en stol i 10 timmar för att vänta på provsvar.stackars alla dom som satt där.jag gick hem utan provsvar efter 10 timmar.fem i morse ringde dom och undra var jag var..En man hade suttit där I 14 timmar

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Drop-in-tider

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Akutverksamhet vid sjukhus, ortopedi, Akutverksamhet vid sjukhus, kirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, allmän, Akutverksamhet vid sjukhus, infektion, Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, neurologi, Akutverksamhet vid sjukhus, kardiologi, Akutverksamhet vid sjukhus, käkkirurgi