Smärtmottagningen, Capio S:t Görans Sjukhus

Smärtmottagningen, Capio S:t Görans Sjukhus

, Kungsholmen

Capio S:t Görans Sjukhus, Sankt Göransplan 4, -01 112 19 Stockholm, 11281

Öppet fredag från 08:00

Smärtmottagningen har tre olika verksamhetsområden: postoperativ smärtbehandling, konsultverksamhet på sjukhusets slutenvårdsavdelningar samt öppenvårdsmottagning. På mottagningen bedöms, utreds och behandlas patienter främst med lokaliserad smärta. Patienterna bedöms efter ett Multiprofessionellt teamkoncept. I teamen ingår varierande yrkesprofessioner med läkare, sjukgymnast, kiropraktor, arbetsterapeut, psykolog och sjuksköterska. Bedömningen sker under en för- eller eftermiddag och avslutas med en gemensam konferens då även patienten och ibland anhörig deltar. Vid den gemensamma konferensen upprättas en behandlingsplan tillsammans med patienten. Patientens delaktighet i smärtbehandlingen är viktig för behandlingen. e-remiss skickas till Smärtmottagningen Capio S:t Görans sjukhus https://capiostgoran.se/for-vardgivare/smartmottagningen/

Informationen uppdaterades 09:27 - 6 mar, 2024

20 mar, 2024

Väldigt bra bemötande, de tog sig tid och jag fick exakt den hjälp jag behövde. Jättenöjd!

14 nov, 2023

Mkt kompetent läkare, bra bemötande

23 mar, 2022

Jag sökte för hjälp med smärta men läkaren betonade att dom arbetar med rehabilitering och hon själv var fokuserad på sömnstörningar Hon kom sent till vårt möte och hade inte läst min remiss dom av misstag visade det sig vid nästa möte ej var inlagd i journalen

Smärtbehandlingsverksamhet, akut smärta