Ögonmottagning Sala, Västmanlands sjukhus Sala

Om Ögonmottagning Sala, Västmanlands sjukhus Sala

Vi tillhör Ögonkliniken Västmanland, som svarar för den större delen av ögonsjukvården i Västmanland. Ögonkliniken har en varierad verksamhet och utför både medicinska och kirurgiska behandlingar. Den ögonkirurgiska verksamheten är centraliserad till Västerås.
Sök gärna en optiker om synen långsamt försämrats. Om din optiker inte kan utesluta ögonsjukdom skickar optikern remiss till oss. Du kan ta kontakt med din familjeläkare om du tror att dina ögonproblem kan hänga ihop med eventuella andra sjukdomar. Din familjeläkare kan också behandla och handlägga många ögonåkommor, inte minst allergiska besvär.

Lasarettsgatan 1, Sala - visa på karta
  • Fredag 07:45 - 11:30 Endast telefonti