Hörcentral Sandviken

Om Hörcentral Sandviken

Vid hörcentralen sker utredning av hörsel, utprovning av hörhjälpmedel, tinnitusutredning och behandling. Hörcentralen gör hörselundersökning på alla nyfödda. Hörcentralen provar ut och anpassar hörapparater och tekniska hjälpmedel. Hörcentralen kan också laga och justera hörapparater.

Lasarettsleden 4,811 60 Sandviken - visa på karta
Har du aldrig varit i kontakt med hörcentralen krävs remiss. Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till al

Hörcentral Sandviken

12:37 - 02 dec, 2015 skrev:

Blev imponerad av att jag efter mitt första besök efter ca 8 år kunde lämna hörcentralen med nya fantastiska apparater. Vilken skillnad mot mina gamla. Jättenöjd, bra jobbat!!!