Neurorehabilitering NUS Umeå

Om Neurorehabilitering NUS Umeå

På Neurorehabs vårdavdelning vårdas patienter med skador i sin ryggmärg och/eller hjärna.

Rehabiliteringen har till sitt syfte och mål att förbättra personen förmåga så att han/hon kan leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Med hänsyn tagen till varje patients specifika förutsättningar vill vi bidra till största möjliga aktivitet, delaktighet och produktivitet i samhället.

Vi arbetar utifrån en helhetssyn med respekt för patientens integritet. Vi strävar efter att se patienten i sitt sociala sammanhang med hänsyn till kultur och religion. Tillsammans med patient och närstående skapar vi gemensamma målsättningar för rehabilitering.

På avdelningen arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter, socionomer och psykologer.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
  • Lördag - Söndag 10:00 - 21:00
Vi har fasta besökstider så att ditt besök inte ska kollidera med de perioder under dagen då vi har som mest arbete. Barn är naturligtvis lika välkomna som vuxna.
Ja.
Neurologisk rehabilitering