Neurorehabilitering NUS

Om Neurorehabilitering NUS

På Neurorehabs vårdavdelning vårdas patienter med skador i sin ryggmärg och/eller hjärna.

Rehabiliteringen har till sitt syfte och mål att förbättra personen förmåga så att han/hon kan leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Med hänsyn tagen till varje patients specifika förutsättningar vill vi bidra till största möjliga aktivitet, delaktighet och produktivitet i samhället.

Vi arbetar utifrån en helhetssyn med respekt för patientens integritet. Vi strävar efter att se patienten i sitt sociala sammanhang med hänsyn till kultur och religion. Tillsammans med patient och närstående skapar vi gemensamma målsättningar för rehabilitering.

På avdelningen arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter, socionomer och psykologer.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
  • Lördag - Söndag 10:00 - 21:00
Vi har fasta besökstider så att ditt besök inte ska kollidera med de perioder under dagen då vi har som mest arbete. Barn är naturligtvis lika välkomna som vuxna.
Ja.
Neurologisk rehabilitering