Neurorehabilitering NUS

Norrlands universitetssjukhus

Neurorehabilitering NUS

På Neurorehabs vårdavdelning vårdas patienter med skador i sin ryggmärg och/eller hjärna. Rehabiliteringen har till sitt syfte och mål att förbättra personen förmåga så att han/hon kan leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Med hänsyn tagen till varje patients specifika förutsättningar vill vi bidra till största möjliga aktivitet, delaktighet och produktivitet i samhället. Vi arbetar utifrån en helhetssyn med respekt för patientens integritet. Vi strävar efter att se patienten i sitt sociala sammanhang med hänsyn till kultur och religion. Tillsammans med patient och närstående skapar vi gemensamma målsättningar för rehabilitering. På avdelningen arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter, socionomer och psykologer.

Informationen uppdaterades 23:34 - 8 mar, 2020

Logga - Kry