Västra Götalandsregionens Miljömedicinska Centrum (VMC), Göteborg

Om Västra Götalandsregionens Miljömedicinska Centrum (VMC), Göteborg

Västra Götalandsregionens Miljömedicinska Centrum (VMC) är en enhet inom sektionen för Arbets- och miljömedicin (AMM) vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg. VMC, som är ett kompetenscentrum för miljömedicin i Västra Götalandsregionen, ger rådgivnings- och utredningsservice till främst kommuner och länsstyrelse men även till invånare i Västra Götalands län. En av uppgifterna är att kartlägga miljörelaterade hälsorisker och deras orsaker med fokus på luftföroreningar utomhus, besvärsframkallande faktorer i inomhusmiljö, tungmetaller och organiska miljögifter i luft, mark, vatten och kost, buller, radon, annan strålning och elektromagnetiska fält.

Medicinaregatan 16 A, 413 90, Göteborg - visa på karta
Arbets- och miljömedicin