Avdelning 125 ortopedi, Göteborg

Om Avdelning 125 ortopedi, Göteborg

På avdelning 16 omhändertas patienter i behov av ryggkirurgi och ortopedisk tumörkirurgi samt traumakirurgi efter olycksfall. Upptagningsområdet är Västra Götalandsregionen, övriga landet samt stundtals andra länder. Specialiseringen är hög vilket innebär att många av våra diagnoser är sällsynta och kan kräva avancerad kirurgisk behandling. Vårdtiderna varierar från någon dag till flera månader. På avdelningen vårdas vuxna såväl som barn. Då avdelningen tar emot patienter akut kan behov av patientomflyttningar uppstå för att vi skall kunna rymma alla i behov av vår hjälp. Har Du som patient eller anhörig tankar och funderingar inför Din vistelse hos oss, tveka inte att ringa så svarar vi efter bästa förmåga på dina frågor. Använd handsprit före och efter besök hos oss. Välkommen önskar personalen på avdelning 16!

Gröna Stråket 5, 413 46, Göteborg - visa på karta
  • Måndag - Söndag 10:00 - 12:00
  • Måndag - Söndag 14:00 - 07:00
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Du alltid välkommen att besöka Din släkting eller vän. Tänk dock på att visa hänsyn mot de som är nyopererade och är i behov av lugn och ro. Begränsa antalet besökande helst till ett par åt gången. Använd handsprit före och efter besök hos oss.

Avdelning 125 ortopedi, Göteborg

23:31 - 31 aug, 2013 skrev:

Världens bästa avdelning med världens bästa personal som fick mig att må bra trots en tuff vecka med ryggsmärtor efter en omfattande ryggoperation.