Avdelning 131 Njurmedicin Sahlgrenska, Göteborg

Om Avdelning 131 Njurmedicin Sahlgrenska, Göteborg

Avdelning 131 är SU:s specialiserade vårdavdelning för omhänder-tagande av patienter med akuta och kroniska njursjukdomar. Här utreds njurmedicinska patienter med bl.a. njurbiopsi och andra specialiserade undersökningar.

Avdelningen svarar för regional vård bl.a. av patienter med njurkärlssjukdom och vaskulitsjukdomar med njurpåverkan.

En betydande del av vården avser omhändertagande av dialys-patienter som behöver sjukhusvård. Avdelningen tar också hand om akuta problem hos patienter i peritonealdialys när PD-mottagningen är stängd.

Bruna stråket 5, 413 46, Göteborg, Entréplan, Sahlgrenska - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt