Njurmottagning, Göteborg

Om Njurmottagning, Göteborg

Vi på Njurmottagningen tar emot patienter med olika typer av njursjukdomar, olika grader av nedsatt njurfunktion och patienter som är njurtransplanterade. Vi lägger stor vikt vid att ge patienten och närstående utbildning och information, både individuellt och i grupp, för att möjliggöra delaktighet i behandlingsval. Läkarbesök kompletteras med sjuksköterskebesök. Syftet är att tidigt i förloppet ge patienten information om livet med njursvikt, möjlighet att i lugn och ro prata igenom provsvar och läkemedelsbehandling samt motivera till förebyggande egenvård. Vi gör även utredningar inför transplantation och donation.

Tidbeställd provtagning sker måndag - fredag kl. 07.30 - 10.30.
Tidbokning ring 031-3428580, Måndag-Torsdag 07.30-14.20, Fredag 07.30-13.20.
Telefonrådgivning Sjuksköterska,Njursviktskoordinator, Transplantationssjuksköterska ring 031-342 85 80. Måndag - Torsdag 07.30-14.45, Fredag 07.30-13.45

Vita stråket 12, 413 46, Göteborg, Plan 1, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta