Vården är i dina händer

I Sverige har du rätt att välja vårdcentral, tandläkare, hudläkare, psykolog och naprapat. Men vad är valfriheten värd om du inte vet vad du kan välja mellan och hur de olika alternativen skiljer sig åt?

Vården.se hjälper dig att hitta rätt

Vården.se startade med ett tydligt syfte – att hjälpa människor till rätt vård. Under 10 år har vi samlat Sveriges legitimerade vårdgivare så att det ska gå snabbt och enkelt för människor att söka, jämföra och boka vård, baserat på sina egna behov och preferenser. För ingen vill bli sjuk, men när det händer vill man hitta rätt vårdgivare så snabbt som möjligt. Idag är vi Sveriges största samlingsplats för vård, med över 18 000 vårdgivare på ett ställe.

Digital tidsbokning skapar utrymme för snabbare vård

Vårt mål är att det ska vara enkelt och smidigt för dig som söker vård. I vår sökmotor kan du söka efter behandling, utredning eller vårdgivare och få upp alla mottagningar i ditt närområde. För dig som söker och vill boka en tid kan du göra det direkt i vårdgivarens tidbok – snabbt och bekvämt för dig som patient! För vårdgivare betyder det mindre mindre administration och mer tid att ge vård. Låter det bra? Det tycker vi med.

Tillsammans med vårdgivare ökar vi tillgängligheten i vården

Vår vision är stor, och ingenting vi gör själva. Vi är tacksamma att få jobba tillsammans med Sveriges legitimerade vårdgivare. Vi hjälper vårdgivarna med att synas och visa upp sitt utbud, så att de kan fokusera på sin viktigaste uppgift – att få människor att må bättre.

Företagsfakta

Vården.se drivs av det svenska företaget Vården Online Sverige AB, med kontor i Stockholm. Vi är helt egenfinansierade då vi drivs i privat regi. Våra intäkter kommer från vårdgivare som via Vården.se informerar patienter om deras tjänster och produkter. Du som patient betalar aldrig någon avgift till Vården.se.

Senast uppdaterad: 12 januari 2023