TEST: hör du lika mycket som du ser?

TEST: hör du lika mycket som du ser?

ANNONS. Innehåll från Audika.

Vad gör du när synen förändras? Du går till optikern. Vad gör du när hörseln förändras? Du höjer volymen och avvaktar med att söka hjälp. Det vill Audika förändra och det första steget är att testa din hörsel. Börja älska dina öron redan idag och boka ett hörseltest här!

16 januari 2023 kl 17:02

Vilka ljud älskar du?

Fågelkvitter, skrattande barn, musik, prasslande löv och porlande vatten är bara några av alla fantastiska ljud som vi dagligen får uppleva. Du kanske inte reflekterar över vilken stor betydelse ljuden har förrän de dämpas eller kanske rentav försvinner. Att regelbundet testa hörseln (precis som av din syn) och prova ut hjälpmedel vid behov, gör att du kan fortsätta höra ljuden du älskar allra mest.

Utförligt hörseltest med direkt resultat hos Audika

Audika vill att du ska nå din fulla hörselpotiential och deras legitimerade audionomer genomför utförliga hörselundersökningar med direkt resultat. I besöket ingår:

• Koll av dina öron och vaxstatus.
  • Tester av din hörsel (tontest och taltest).
  • Information om din hörselkurva och vilka frekvenser du kan eller inte kan uppfatta.
  • Behovsanpassad rådgivning av legitimerad audionom som är expert på hörsel.
  • Information om olika hörapparater och andra hjälpmedel.
  • Kommunikationsrådgivning för både dig och dina nära.

Boka ett hörseltest på Audikas hörselkliniker redan idag.

Förbli närvarande i stunderna som betyder allra mest

Hörsel är mer än en känsla. Det är en social färdighet som vi kallar lyssna. Att lyssna är inte bara att vara tyst, det är att vara närvarande – närvarande med människorna och upplevelserna som betyder allra mest.

Vilka stunder i livet vill du förbli helt närvarande i? Ge dig själv förutsättningar att lyssna och testa din hörsel. Boka tid redan idag på Audikas hörselkliniker.

Mer om Audika

Vi på Audika är experter på hörsel med visionen att hjälpa fler att höra bättre. Våra experter kan hjälpa dig att fortsätta leva ditt liv till fullo genom livsförändrande hörselvård. Vi erbjuder hörseltest, hörselrådgivning och utprovning av hörapparater anpassat efter dina individuella behov. Vi har unika kundförmåner som ger dig en extra trygghet när du väljer att investera i din hörselhälsa hos oss.

Audika driver ett 33 hörselkliniker med cirka 110 legitimerade audionomer och totalt cirka 200 hörselexperter i Sverige.

Börja älska dina öron och ta hand om din hörsel.