BB-mor-avdelningen Kalmar

Patientvägen 5, Kalmar

BB-mor-avdelningen Kalmar

Hos oss vårdas du och ditt nyfödda barn efter förlossningen. Här bedriver vi individuellt anpassad vård i 1-2 bäddsrum. Varje rum är utrustat med toa/dusch och skötbord. I mån av plats ser vi gärna att din partner bor kvar, för att komma in i sin nya roll. Dessutom är det positivt för er båda att vara likvärdiga i omsorgen av den nya familjemedlemmen vid hemkomsten. Vi utgår då ifrån att din partner tar aktiv del i vården av sitt barn samt bistår och avlastar dig efter förlossningen. Kostnad för sängplats och frukost faktureras partnern.

Informationen uppdaterades 08:02 - 17 okt, 2020

Logga - Kry