BB-mor-avdelningen Kalmar

Om BB-mor-avdelningen Kalmar

Hos oss vårdas du och ditt nyfödda barn efter förlossningen. Här bedriver vi individuellt anpassad vård i 1-2 bäddsrum. Varje rum är utrustat med toa/dusch och skötbord.

I mån av plats ser vi gärna att din partner bor kvar, för att komma in i sin nya roll. Dessutom är det positivt för er båda att vara likvärdiga i omsorgen av den nya familjemedlemmen vid hemkomsten. Vi utgår då ifrån att din partner tar aktiv del i vården av sitt barn samt bistår och avlastar dig efter förlossningen. Kostnad för sängplats och frukost faktureras partnern.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
Inne på BB får du endast ta emot besök av din partner och syskon till barnet.Vi föreslår dig att låta övrigt besök vänta till efter hemkomsten.Om det finns skäl för dig att ta emot besök av släkt och vänner kan ni ses utanför avdelningen. Det finns inget besöksrum där ni kan träffas eftersom vi inte har besök på BB. Tänk på att avtala tid och be ditt besök vänta i trapphuset tills du kommer.
BB-verksamhet, Förlossningsverksamhet