Förlossningen Kalmar

Om Förlossningen Kalmar

Till oss kommer du när du ska föda ditt barn. Du kommer tillsammans med din partner eller annan närstående som du vill ska vara med under förlossningen. Vi välkomnar alla kvinnor oavsett var man är bosatt. Om du inte är bosatt i Kalmar län vill vi att du kontaktar oss i god tid för planering och information.

När du tror att det börjar bli dags att föda vill vi att du ringer oss innan du åker hemifrån, så att vi kan rådgöra och bedöma hur långt du kommit i förlossningsarbetet.

Om du är gravid och behöver extra övervakning eller vård under din graviditet vårdas du på vår avdelning för gravida i direkt anslutning till förlossningsavdelningen. I mån av plats kan din partner stanna över natten (sängplats och frukost faktureras efter vårdtiden).

Vi har också ett väl fungerade samarbete med barnläkare och barnsjuksköterskor på Neonatalavdelningen Vaggan (spädbarnsavdelningen). Vid befarad komplikation i samband med ditt barns födelse planeras förlossningen och omhändertagandet av barnet i samråd med barnkliniken.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
På avdelningen för gravida är det besök mellan klockan 09-21, i övrigt efter överenskommelse. På förlossningen är i regel inga besök tillåtna, vidtala personal vid behov.
Förlossningsverksamhet