Amandamottagningen Kalmar

Om Amandamottagningen Kalmar

Amandamottagningen är för dig som av olika skäl är orolig inför din förlossning. Inom mottagningen finns barnmorskor, förlossningsläkare och kurator. Hit kommer du för enskilda samtal om den kommande förlossningen eller tidigare upplevelser.

Fråga efter information hos din barnmorska på mödrahälsovården. Du kan själv ringa direkt till Förlossningen och anmäla dig till Amandakontakt. Någon av Amanda-barnmorskorna ringer sedan upp dig vid tillfälle. Alternativt hjälper din barnmorska på mödrahälsovården till med kontakten.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:00 - 12:00