Hörselhabiliteringen Kungsbacka, Kungsbacka

Om Hörselhabiliteringen Kungsbacka, Kungsbacka

Hörselhabiliteringen finns i Halmstad, Varberg och Kungsbacka. I Halmstad och Kungsbacka är det uppdelat i Barn- och ungdoms- samt Vuxenteam och i Varberg har vi Barn- och ungdomsteam. Vår uppgift inom Hörselhabiliteringen är att ge kunskap om din hörsel och ge dig verktyg att underlätta och hantera din hörselsituation utifrån dina förutsättningar i hemmet, i skolan eller arbetet och på fritiden.

Är du under 20 år med hörselnedsättning/dövhet eller närstående är du välkommen att kontakta Barn- och ungdomsteamet.

Är du över 20 år och har frågor om din hörsel, hörapparat eller hörselmätningar kontakta istället Hörselmottagningen.

Är du över 20 år och i behov av pedagogiskt och/eller psykosocialt stöd och har haft kontakt med Hörselmottagningen eller är du närstående och upplever svårigheter på grund av att någon i familjen inte hör är du välkommen att kontakta Vuxenteamet.

Rehabilitering kan ske individuellt och i grupp.

Hallands sjukhus Kungsbacka, ingång 8 - visa på karta