Habilitering Alingsås barn och ungdom, Alingsås

Om Habilitering Alingsås barn och ungdom, Alingsås

Barn-och ungdomshabiliteringen är en verksamhet som ger stöd till barn med funktionshinder och deras anhöriga. Barn- och ungdomshabiliteringen riktar sig till barn och ungdomar med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan vara till exempel utvecklingsstörning, autism eller rörelsehinder. Barn- och ungdomshabiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och socialtjänst. Inom Habiliteringen har personalen särskild kompetens om funktionsnedsättningar och hur dessa kan påverka vardagsliv, hälsa och utveckling. Habiliteringen arbetar i tvärprofessionella team där det kan ingå arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare, psykolog, sjukgymnast, sjuksköterska och specialpedagog.
Enhetschef är Linda Ödman

Lärkvägen 10, 441 40, Alingsås, Plan 3 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 12:00 - 13:00 Lunchstängt
Remiss eller egen vårdbegäran krävs.