• 010 - 888 54 07

Bredholmsgatan 20, Skärholmen - Visa på karta

Logo Audika Skärholmen

Om Audika Skärholmen

Välkommen till Audika i Skärholmen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Skärholmen ligger på Bredholmsgatan 20 intill Skärholmen centrum. Du når oss lättast med tunnelbana till Skärholmens station och sedan en 10-15 minuters promenad. Det går även bra att ta buss 135 till station Vårbergsvägen och sedan en promenad på några minuter.

Vad kan Audika i Skärholmen hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Skärholmen

Hörseltest hos Audika Skärholmen

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Skärholmen

På Audika Skärholmen erbjuder vi dig utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjä...

Batterier till hörapparater hos Audika Skärholmen

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Skärholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa ba...

Hörseltest online hos Audika Skärholmen

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Bredholmsgatan 20, Skärholmen

• Fråga ställd 11:54 30 okt 2019

Hej. Mitt namn är Anders Ståhl. ( 510110-0179. Jag har tid bokad hos er i nov. Har glömt min kalender och ska boka ett arbetsmöte. Kan ni hjälpa mig med datum och tid hos er? Med vänlig hälsning, AndersStåhl

Audika Skärholmen svarar:

Hej Anders, tack för din fråga! Vår kundservice kommer kontakta dig och hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 10:09 08 apr 2019

Måste jag beställa tid, behöver service på mina hörapparater

Audika Skärholmen svarar:

Hej Kitty, välkommen att ringa oss på 0200-111450 så hjälper vi dig! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 18:22 12 okt 2017

Har en tid hos er i Skärholmen men har bara fått det muntlig och
    är ej säker på tiden

Hej Hans,

Vi skulle behöva ditt personnummer för att se när du har tid hos oss. Har du möjlighet att ringa oss på nummer 0200-111450 så hjälper vi dig på bästa sätt.
    Vänligen, Audika