Avdelning 315 special-BB Östra, Göteborg

Om Avdelning 315 special-BB Östra, Göteborg

SpecialBB/förlossningen är till för Dig som behöver indviduell planering och särskild vård i samband med graviditet, förlossning och vård efter förlossningen. Orsaken kan vara sjukdom hos modern eller komplikation som uppkommer under graviditeten. Vår strävan är att erbjuda högsta medicinska kompetens och en individuellt anpassad omvårdnad med god kontinuitet, samt att graviditet och förlossning ska förlöpa så normalt som möjligt. Arbetet på enheten bedrivs i team bestående av barnmorska, undersköterska/barnsköterska, läkare och ekonomibiträde. Vi samarbetar även med konsulter från andra specialiteter. Vi finns på Kvinnokliniken plan 4 och består av en förlossnings- och en BB-avdelning. I nära anslutning till BB och förlossning ligger Neonatalavdelningen. Här finns särskilda resurser för nyfödda som behöver speciell vård och övervakning.

Diagnosvägen 15, 416 50, Göteborg, Plan 4, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt