Hjärtsviktsmottagning Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

Om Hjärtsviktsmottagning Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

NU-sjukvårdens hjärtsviktsmottagning på Uddevalla sjukhus är en specialistmottagning för patienter med hjärtsvikt. Till mottagningen kommer remitterade patienter för planerade ny- och återbesök för att träffa specialistsjuksköterska.

Information till patient

Du som har avtalad tid, anmäl dig i centralreception i god tid före besöket. Ta med din kallelse, patientbricka, fotolegitimation och aktuell medicinlista. Var god kontakta oss i förväg om du vårdats utomlands de senaste 10 åren. Vi vill också att du meddelar oss i god tid om du behöver tolk.

Betalning kan ske kontant eller med betalkort. Samtliga uteblivna besök debiteras. Vid frågor angående sjukresa ring 0521-27 50 80. För beställning av sjukresa ring 020-91 90 90.

Undvik parfym och starka dofter med hänsyn till allergiker.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt A Plan 5, Uddevalla - visa på karta
Hjärtsviktsmottagning, specialiserad vård, Kardiologi