Akutmottagningen Västervik

Om Akutmottagningen Västervik

Till akutmottagningen kommer du som har blivit allvarligt akut sjuk eller har råkat ut för en olycka. Patienter med störst behov av vård tas alltid om hand först. Vid allvarlig akut sjukdom som till exempel hjärtinfarkt, stor blödning, akuta andningsbesvär eller vid allvarliga olyckor - ring nödnummer 112 för ambulans och transport till akutmottagningen.

Till sjukvårdsrådgivningen 1177 kan du ringa dygnet runt för att få råd och vägledning av en erfaren sjuksköterska om vad du skall göra och/eller vart du skall vända dig för att få vård. Du kan också få sjukvårdsrådgivning via webbplatsen 1177.se

Östra Kyrkogatan 48, Västervik - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt

Akutmottagningen Västervik

12:28 - 28 okt, 2016 skrev:

Marika Sullivan, Timo, Anton, vilka proffs, absolut rätt personer på rätt ställe.
proffetionella, trevliga och omtänksamma