Öppet i morgon från 07:30

BB-mottagningen Norrköping, Kvinnokliniken ViN

Vrinnevisjukhuset, Norrköping

BB-mottagningen Norrköping, Kvinnokliniken ViN

BB-mottagningen bemannas dagligen dagtid av barnmorska. Lättast att nå oss på telefon är mellan 08.00-10.00 och 13.00-15.00.På mottagningen sker planerad uppföljning och återbesök vid hemgång inom 72 timmar efter förlossningen. BB ansvarar för vård och rådgivning av mor och barn den första veckan efter förlossningen sedan tar den BVC du anmält att du tillhör över ansvaret Har du frågor om amning är du välkommen att ringa BB-mottagningen även senare men i första hand vänder du till BVC. Skulle du som nybliven mamma ha besvär som kan ha samband med att du nyligen fött barn så kontakta den ort du fött barn på. Nyfödda barn är i de allra flesta fall friska. Om ni känner oro för ert barn så kontakta i första hand 1177 oavsett tid på dygnet.

Informationen uppdaterades 08:13 - 13 apr, 2021

Måndag - Söndag : 08:00 - 10:00