Arbetsterapin Kolmården, Rehab öst

Vårdcentralen Kolmården, Munkvägen 13, Kolmården

Arbetsterapin Kolmården, Rehab öst

Arbetsterapeuterna utför bedömning, behandling och träning vid svårigheter att klara vardagens aktiviteter till följd av nedsatt handfunktion efter ex. sjukdom, skada/trauma eller andra typer av livsstilsrelaterade besvär. Du kan själv boka tid via telefon under telefontid - ingen remiss krävs. Som boende i Kolmården har du möjlighet att välja att gå på vår enhet i Norrköping om detta önskas. Vi utför även bedömningar av en individs kognitiva förmåga (t ex minne, koncentration, planering) dock endast efter remiss från läkare. För hjälp med bedömning av förmågor i hemmet (t.ex. bedömning inför LSS-beslut - personlig assistens), demensutredning, frågor/intyg för bostadsanpassning och behov av hjälpmedel ska kontakt tas med Norrköpings kommun, 011-15 68 00. Hjälpmedel återlämnas till Hemsjukvården Norrköping på Hantverkaregatan 51, våning 3. Arbetsterapeut utför tillsammans med sjukgymnast även aktivitets- och funktionsbedömning som grund för eventuell sjukskrivning. Remiss krävs.

Informationen uppdaterades 17:40 - 15 feb, 2021