Om Avdelning F23 neonatal-IVA, H.K.H. Kronprinsessan Victorias barn- och ungdomssjukhus

På Avdelning F23 neonatal IVA vårdas för tidigt födda och sjuka nyfödda barn. Det finns 9 Intensivvårds platser och 8 platser för övrig neonatal vård. Vi vårdar barn med intensivvårdsbehov från hela sydöstra sjukvårdsregionen och samarbetar med övriga neonatalavdelningar i hela Sverige. Detta innebär att vården kan innefatta flytt till andra sjukhus, då vi alltid behöver ha plats för de allra minsta barnen. Alla föräldrar och eventuella syskon har möjlighet att bo kvar på sjukhuset, antingen i samma rum som sitt barn eller i ett rum på vår administrativa avdelning. Vårdtiden variera från några timmar till flera månader. De barn som är friska, men fortfarande är i behov av viss kontakt med avdelningen skrivs in i vår neonatala hemsjukvård. Då fortsätter vårdtiden i hemmet med kontinuerliga besök av personal från vårt hemsjukvårdsteam. Vi som jobbar på avdelningen är läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, barnsköterskor, servicemedarbetare, apotekare, dietist, kurator, psykolog och präst.

Universitetssjukhuset, Linköping - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Anhöriga och vänner som kommer på besök ska vara friska, ingen hosta, förkylning eller feber och sköta handhygienen noga. Ytterkläder ska hängas av i klädförvaringsskåp som finns vid sjukhusets entré eller i hisshall F utanför avdelningen.
Ja

22:14 - 10 sep, 2014 skrev:

Värme och omtanke finns det gott om. Underbar personal 💕Även om det är mer än 9 år sedan vi var där kommer minnerna tillbaka.