Aleris ASiH Lidingö

Högsätravägen 2,LIDINGÖ

Aleris ASiH Lidingö

Aleris ASIH Lidingö erbjuder avancerad sjukvård i hemmet, ASIH för patienter 18 år eller äldre i Solna, Lidingö och innerstaden. För att komma till oss behövs remiss från läkare. Vi har även en palliativ avdelning på Lidingö och ytterligare två andra inom Region Stockholm dit våra patienter har företräde. Vi arbetar i multiprofessionella team bestående av läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, dietist och undersköterska. Vården bedrivs dygnet runt årets alla dagar och utformas i samråd med patient och om patienten så önskar närstående. Målsättningen är att stötta patienten till delaktighet och genom hög kompetens och tillgänglighet skapa trygghet och optimera välbefinnandet utifrån dennes unika behov. ASIH-teamet arbetar utifrån metoden som kallas personcentrerad vård och ett verktyg är att erbjuda patienterna att dokumentera i sin egna journal. Vi är en del av den sammanhållna vårdkedjan och arbetar aktivt med att skapa säkra övergångar mellan olika vårdenheter.

Informationen uppdaterades 17:21 - 17 feb, 2021