Hjärtintensivavdelningen Köping, Västmanlands sjukhus Köping

Om Hjärtintensivavdelningen Köping, Västmanlands sjukhus Köping

Hos oss vårdas du i akutskedet av din vårdtid. Om du behöver längre tids vård, men inte den specifika vård som vi har, så flyttas du till en internmedicinsk vårdavdelning för eftervård.

Vi arbetar i team om undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. För att hålla en hög kompetens har personalen rotationstjänstgöring mellan hjärtintensivavdelningen och akutmottagningen.

0221 - 261 37 Växelnummer
Glasgatan 27, 731 30 Köping - visa på karta