Anestesimottagningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Anestesimottagningen, Västmanlands sjukhus Västerås

Till oss kommer du för en medicinsk bedömning inför anestesi när det har blivit bestämt att du ska genomgå en operation. Du får träffa en anestesiläkare som gör en bedömning av din hälsa och planerar och informerar om lämplig anestesimetod för din operation. Du får även information om vad som sker på operationsdagen och om smärtlindring efter operationen. Tillsammans går vi igenom dina eventuella tidigare sjukdomar och mediciner som kan påverka anestesin. Inför din operation kan det behövas en del provtagningar och undersökningar. Vi besvarar de frågor och funderingar som du kanske har inför anestesin.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta