Munkbron 11, Stockholm

Bedömning av akne

Varmt välkommen till Diagnostiskt Centrum Hud Gamla Stan!

Vi är en privat mottagning som kan hjälpa dig med alla typer av hudåkommor. Hos oss arbetar hudläkare som har lång erfarenhet och bred kompetens. Vi kan både undersöka och behandla olika hudförändringar, och har ett särskilt intresse för misstänkta hudtumörer.

Vi tar emot privatbetalande patienter vilket innebär att du kan träffa hudläkare utan remiss. Det innebär kortare väntetid, men du står för kostnaden själv, inklusive provtagningar och behandlingar. Du hittar vår prislista längre ner på sidan.

Observera att du måste betala på plats, det finns ingen möjlighet till betalning via faktura. Uteblivna besök eller avbokning senare än 24 timmar innan bokad tid debiteras fullt pris.

Det här hjälper vi på Diagnostiskt Centrum Hud Gamla Stan till med

Oavsett hur stora eller små besvär du har, kan du vända dig till oss för att få hjälp med dina hudbesvär. Vi kan både utreda och behandla besvär som:

• Psoriasis

• Eksem

• Lichen

• Leverfläckar/födelsemärken

• Hudutslag

Vi erbjuder snabb diagnostik och behandling av hudtumörer

Vår målsättning på Diagnostiskt Centrum Hud Gamla Stan är att alltid kunna erbjuda snabb bedömning av misstänkta hudtumörer, för att minska oro och slippa onödiga operationer. Om du har en hudförändring som kräver borttagning erbjuder vi operation direkt på vår klinik, vilket betyder att du slipper långa väntetider för att få en hudtumör borttagen. Vi kan även erbjuda behandling med till exempel kryoterapi (frysning).

Priser hos Diagnostiskt Centrum Hud Gamla Stan

Besök hos hudläkare

1600 kr

Utredning av hudförändringar

Vävnadsprov: från 1200 kr

Blodprov: från 450 kr

Svampprov: från 950 kr

Borttagning av hudförändringar

Operation, inklusive stygn och stygnborttagning:

Kroppen: från 5100 kr

Kroppen: från 1900 kr

Ansiktet: från 3500 kr

Frysning av aktiniska keratoser:

Från 1600 kr

Alla priser gäller en hudförändring. Om det är flera förändringar som ska tas bort får du ett kostnadsförslag utifrån antal och omfattning.

IPL-behandling för rosacea

Från 2900 kr/behandling

Ofta krävs 3-4 behandlingar.

Behandling av vårtor hos sköterska

1500 kr per behandling

Oftast krävs 5 st behandlingar, ibland fler.

Välkommen att boka tid på Diagnostiskt Centrum Hud Gamla Stan på Södermalm!

Informationen uppdaterades 15:20 - 19 mar, 2024

15 feb, 2023

Sökte hit för hudbesvär i ansiktet. Anne Wetter var professionell, gav raka svar på mina frågor, tydlig information samt fastställde diagnos och åtgärd för diagnosen. Gav även tips på hur jag kan förebygga liknande besvär i framtiden. Rekommenderas starkt!

Lunchstängt 12:00-12:30

08-515 11 ### Visa nummer