Akutmottagningen, Capio S:t Görans Sjukhus

Akutmottagningen, Capio S:t Görans Sjukhus

, Kungsholmen

Capio S:t Görans Sjukhus, Sankt Göransgatan 139, Stockholm, 11281

Vår akutmottagning är en av landets största sett till antalet patienter. Akutmottagningen är till för allvarliga, akuta sjukdoms- eller olycksfall.
Vi tar emot akut sjuka patienter med medicinska, kardiologiska och neurologiska åkommor från 18 år samt kirurgiska och ortopediska sjukdomstillstånd från 15 år. Vi behandlar däremot inte gynekologiska åkommor eller öron-, näsa- och halsåkommor. Ej heller barn. Om du inte är akut sjuk ska du i första hand kontakta din vårdcentral, jourläkarmottagning eller Närakut. Ring 1177 om du är osäker på var och när du ska söka vård. De har öppet alla dagar dygnet runt. En sjuksköterska hjälper till att bedöma dina besvär och du kan få rådgivning och information om var du ska söka hjälp. Ring 08- 5870 2800 om du behöver kontakt med oss, vår sjukvårdsrådgivning besvaras av 1177. Alla patienter som kommer in till akutmottagningen prioriteras efter hur svårt sjuka de är. Det går därför inte att säga på förhand hur länge du kan få vänta på akuten. Ibland kommer det in mycket svårt sjuka patienter som måste tas om hand omedelbart, du kan då få vänta lite längre.

Informationen uppdaterades 07:23 - 12 feb, 2024

12 apr, 2024

Guldstjärna för empatiskt bemötande, omsorgsfull behandling och kort väntetid på ortopeden. Stort tack!

24 nov, 2023

Jag är så glad och överraskad av vilken fin vård jag fick på Akuten, proffsigt o vänligt Usk, Ssk, Dr var helt enkelt fantastiska. Stort Tack.

26 nov, 2022

Kompetent vård.

29 aug, 2022

Noll kommunikation och information. Arrogant personal med några få undantag. Långa väntetider.

24 apr, 2022

Fick kommentar att om vi gör ngt så måste vi ju följa upp det hela. Jo det är nog därför jag var där. Osäker och orutinerad läkare som följde ngn typ av riktlinje att styra bort så mycket jobb som möjligt,

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Akutverksamhet vid sjukhus, allmän, Akutverksamhet vid sjukhus, kardiologi, Akutverksamhet vid sjukhus, infektion, Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, neurologi, Akutverksamhet vid sjukhus, ortopedi, Akutverksamhet vid sjukhus, kirurgi