Palliativ medicin Umeå

Om Palliativ medicin Umeå

Palliativ medicin Umeå (tidigare namn är avancerad hemsjukvård) består av team med olika yrken som arbetar med specialiserad palliativ hemsjukvård. Vi erbjuder vård i hemmet eller på särskilt boende, till svårt sjuka som är i behov av symtomlindring när botande behandling inte längre är möjlig.

Vårt upptagningsområde är Umeå kommun och kranskommunerna Bjurholm, Nordmaling, Robertsfors, Vindeln och Vännäs.

Vi samarbetar med kliniker vid Norrlands universitetssjukhus och Axlagården samt andra berörda vårdgivare som exempelvis kommunal hemsjukvård och hemtjänst.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Avancerad hemsjukvårdsverksamhet