Neurointensivvårdsavdelning, Göteborg

Om Neurointensivvårdsavdelning, Göteborg

En av sex neurointensivvårdsavdelningar i landet med inriktning på akuta neurologiska sjukdomstillstånd och skador på hjärnan eller ryggmärg.

Blå stråket 3, 413 46, Göteborg, Blå stråket 3, plan 3, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Besök av dig som närstående är en viktig del i tillfrisknandet av patienter på vår avdelning. Vi har inga fasta besökstider men då det på morgonen pågår omvårdnadsarbete är det bra att komma på besök efter kl 9. Barn får gärna besöka vår avdelning. Kontakta ansvarig personal innan besöket och stäm av när besök är lämpligast. Undersökningar, behandling och omvårdnad pågår dygnet runt på NIVA och ibland måste vi därför be er vänta utanför avdelningen i vårt närståenderum. Vi hämtar er igen när det går bra a
Intensivvård, neuro