ADHD utredning vuxen

Rådgivningssamtal

Kostnadsfritt

ADHD utredning vuxen

Pris: 29000 kr

Har du gjort ett bedömningssamtal och vill gå vidare med din ADD/ADHD utredning? ADHDhälsan hjälper dig!

Vad är ADHD/ADD?

ADHD och ADD är så kallade neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. De kan bland annat påverka din förmåga att koncentrera dig och att fokusera på en uppgift. Om du har ADHD eller ADD kan det leda till att du upplever problem med att passa tider, komma igång med saker eller att hålla ordning hemma. Både barn och vuxna kan ha ADHD/ADD.

Hur går en utredning till?

Du och dina anhöriga kommer att få fylla i formulär digitalt om dina psykiatriska symtom. Ni kommer även att få göra en intervju och psykologiska tester. Anhöriga brukar anses vara föräldrar, din partner eller nära vänner. Om du saknar anhöriga är det bra om du kan involvera någon annan som känner dig väl. Utredningen görs av läkare och legitimerade psykologer med lång erfarenhet inom neuropsykiatri.

När kan min utredning påbörjas?

Utredningen brukar starta inom 2 veckor efter bedömningen och tar cirka 2 – 3 veckor att genomföra vilket innebär ungefär 4-6 tillfällen.
För att påbörja en ADHD utredning måste du först göra en bedömning hos oss. Du behöver boka in bedömningen innan du kan boka tid för ADD/ADHD utredning.

Vad händer efter min utredning?

Efter utredningen sammanställs all information och en diagnos ställs av ansvarig psykolog. Du kommer att informeras både muntligt och skriftligt om beskedet. Skulle du vara i behov av medicinsk behandling kan vi på ADHDhälsan hjälpa dig med detta. Om du inte har ADD/ADHD eller om vi inte kan fastställa diagnos, kan vi remittera dig vidare till en annan vårdgivare.

Tveka inte att höra av dig till oss på ADHDhälsan för frågor gällande ADHD, ADD eller autism!

Läkarbedömning

Pris: 1850 kr

Välkommen till ADHDhälsan - Din digitala vårdgivare för neuropsykiatrisk utredning

ADHDhälsan är en digital vårdtjänst som består av ett team legitimerade psykologer och experter som finns till för att hjälpa dig förstå din ADHD eller ADD. Många vuxna går runt med odiagnostiserad ADHD eller autism, det kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande speciellt när du själv inte riktigt vet vad som ligger bakom besvären. Från bedömning till behandling, vi på ADHD hälsan finns med dig hela vägen. Oavsett vart du än befinner dig i landet finns det hjälp att få - enkelt och smidigt direkt i mobilen. Din vård sker på dina villkor och du behöver inte längre brottas med långa väntetider och oklara besked. Skulle du däremot önska att göra fysiska möten är du välkommen till vårt huvudkontor på Gamletullsgatan 12 där vi sitter i fina lokaler mitt i centrala Halmstad.

Känner du igen dig i några av symtomen?

• Du känner ofta en konstant rastlöshet

• Du har svårt att kontrollera din aktivitetsnivå och impulser

• Du kämpar med att hålla koncentrationen och komma ihåg saker

• Du har problem med att börja och avsluta uppgifter

• Du har svårt att hantera motivation och känslor

Leder symtomen till svårigheter på jobbet, med vänner, på fritiden eller i familjen? Då kan det vara läge att söka hjälp.

Aldrig gjort en ADHD utredning tidigare?

ADHDhälsan uppmuntrar särskilt dig som är vuxen och som aldrig tidigare har gjort en ADHD utredning att kontakta oss för en första bedömning där du och en psykolog bedömer svårighetsgraden av ditt tillstånd. Skulle det fortfarande kännas otydligt kring vad en bedömning innebär är du varmt välkommen att kontakta oss för ett rådgivningssamtal. Samtalet är på cirka 10 minuter och är helt kostnadsfritt!

Varmt välkommen att kontakta oss på ADHDhälsan för mer information om ADHD, autism eller ADD!

Informationen uppdaterades 15:06 - 5 jul, 2024

Vi jobbar här