Behandling av huvudvärk

Akupunktur

Pris: 795 kr

Massage

Pris: 995 kr

Ett vanligt besvär som man vill åtgärda är huvudvärk. Våra kompetenta naprapater på Naprapatlandslaget Karlstad hjälper dig hitta metoder att lindra din huvudvärk eller göra så att den försvinner helt.

Vanliga typer av huvudvärk

Alla upplever huvudvärk någon gång i livet. Det går att behandla och i de flesta fall är huvudvärk helt ofarligt. De två typerna av huvudvärk som de flesta upplever är spänningshuvudvärk och migrän. Vi på Naprapatlandslaget Karlstad är vana med att behandla spänningshuvudvärk. Man känner igen det från följande symtom:

• man upplever en spänd och smärtsam nacke
  • smärtan sitter som ett band runt huvudet/toppen av huvudet/i pannan/tinningen
  • man upplever koncentrationssvårigheter och trötthet.

Flera orsaker till huvudvärk

Naprapaternas uppgift är att lista ut vad som orsakar ditt huvudvärk. Det kan bero på olika saker, till exempel nacken, stress, otillräcklig vila eller sömn, att man har synbesvär, dålig hållning, eller är uttorkad. Genom att gå till botten av dina besvär, kan vi hitta rätt behandling och se till så att du undviker samma huvudvärk i framtiden.

Vår behandling av huvudvärk

Först när du besöker oss, får du förklara hur du upplever dina symtom. Därefter undersöker vi dig och tar reda på vad som är spänt och inte fungerar som det ska. När vi ställt en diagnos väljer vi ut den lämpligaste behandlingen för dig. Syftet med våra behandlingsmetoder är att normalisera nervsystemets funktion. Det kan göras genom att mobilisera dina stela leder eller att vi använder medicinsk akupunktur. Vi väljer behandling utifrån din bakgrund och dina behov, för att se till att den är säker och effektiv för dig.

Lindra din huvudvärk med hjälp av våra duktiga naprapater på Naprapatlandslaget Karlstad!

Välkommen till Naprapatlandslaget - världens största naprapatkedja!

Naprapatlandslaget Karlstad hittar du på Norra infarten 79. Här träffar du kunniga naprapater som hjälper dig med alla tänkbara besvär från muskler och leder.

Vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling

Redan 1998 träffades vi som grundade Naprapatlandslaget, på Scandinavian College Of Manual Medicine/Naprapathögskolan. Det vi alla hade gemensamt var att vi drömde om att hjälpa människor bli friska genom naprapati. Anledningen till att Naprapatlandslaget startades var att vi kände att det saknades en stor aktör i branschen, och bestämde oss för att grunda det som skulle bli världens största naprapatkedja. Idag har vi ett fantastiskt gäng kunniga och kompetenta naprapater som alla jobbar mot vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling!

Vi hjälper dig med dina besvär

Hos Naprapatlandslaget Karlstad kan du få behandling för en rad olika besvär från muskler och leder, till exempel:

• Ryggskott
  • Ischias
  • Ont i ryggen
  • Diskbråck
  • Tennisarmbåge

Behandlingen anpassas alltid efter just dina behov och vi arbetar med flera olika metoder, som till exempel manipulation, mobilisering, triggerpunktsbehandling, massage, stretching, och akupunktur.

Hitta till oss på Naprapatlandslaget Karlstad

Du hittar vår mottagning på Norra infarten 79 i Actic Karlstads nybyggda lokaler, vägg i vägg med Löfbergs Lila Arena, i Färjestad BK center.

Varmt välkommen att boka tid hos Naprapatlandslaget Karlstad redan idag!

Informationen uppdaterades 16:00 - 17 mar, 2023

Omdömen från patienter