Behandling av nackspärr

Residensgatan 1, Umeå

Naprapatlandslaget Umeå

Massage

Akupunktur

Har du fått nackspärr? Då kan vi på Naprapatlandslaget Umeå hjälpa dig med behandling!

Vad innebär nackspärr?

Nackspärr kallas det när man drabbas av plötslig smärta och stelhet i nacken. Ofta får du svårt att vrida huvudet eller luta det framåt eller bakåt och det känns som att nacken har “låst sig”. Nackspärr kan uppstå i olika situationer, till exempel om du har sovit i en olämplig ställning, om du har suttit i drag eller om du gjort en specifik rörelse, som en vridning. Nackspärr är inget farligt, men det kan kännas mycket obehagligt.

Behandling vid nackspärr

Nackspärr försvinner oftast av sig själv, men det kan ta lång tid. Genom att få behandling hos oss på Naprapatlandslaget Umeå kan läkningen underlättas och smärtan lindras. Vi kan också komma till grunden med varför besvären uppstått, och på så sätt se till att de inte kommer tillbaka längre fram. Det finns även mycket som du kan göra själv för att lindra din nackspärr, som till exempel att hålla nacken varm och att mjuka upp nackmuskulaturen med försiktig rörelse.

Välkommen att boka en tid hos oss på Naprapatlandslaget Umeå, så hjälper vi dig med din nackspärr!

Varmt välkommen till Naprapatlandslaget Umeå!

Naprapatlandslaget är världens största Naprapatkedja. I Umeå hittar du vår klinik på Residensgatan 1a. Här träffar du kunniga naprapater som hjälper dig med alla tänkbara besvär från muskler och leder.

Historien bakom Naprapatlandslaget Umeå

När Naprapatlandslagets grundare träffades på Scandinavian College Of Manual Medicine/Naprapathögskolan redan 1998, hade vi alla en gemensam dröm om att hjälpa människor bli friskare genom naprapati. Vi märkte att det saknades en stor aktör inom branschen, och därför startade vi Naprapatlandslaget. Idag är vi ett unikt gäng duktiga naprapater som tillsammans jobbar för vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling!

Få hjälp med dina besvär

Naprapatlandslaget Umeå kan hjälpa dig med behandling för en rad olika besvär från muskler och leder, exempelvis:

• Ont i ryggen
  • Migrän
  • Ryggskott
  • Huvudvärk
  • Ischias

Behandlingen anpassas alltid efter just dina behov och vi arbetar med flera olika metoder, som till exempel manipulation, mobilisering, triggerpunktsbehandling, massage, stretching, och akupunktur.

Hitta till Naprapatlandslaget Umeå

Naprapatlandslagets lokaler ligger på Residensgatan 1a, i Residensparken i centrala Umeå. Parkeringsplatser finns i närheten.

Sök hjälp för dina muskler och leder hos oss på Naprapatlandslaget Umeå redan idag!

Informationen uppdaterades 11:14 - 23 mar, 2023

090-77 1#### Visa nummer