Behandling av huvudvärk

Eskadervägen 4, Täby

Naprapatlandslaget Täby

Akupunktur

Massage

Hos Naprapatlandslaget Täby kan vi hjälpa dig som besväras av återkommande huvudvärk. Med rätt behandling kan vi lindra huvudvärken, och till och med hjälpa dig slippa den helt.

Det finns olika typer av huvudvärk

De allra flesta har någon gång drabbats av huvudvärk, och oftast är det helt ofarligt och går att behandla. Men det finns faktiskt flera olika typer av huvudvärk som man kan få. Den vanligaste är spänningshuvudvärk, som brukar kännetecknas av smärta som sitter som ett band runt huvudet, på toppen av huvudet, i pannan eller tinningen. Man kan även uppleva att nacken är spänd och smärtsam, att man känner sig trött eller har svårt att koncentrera sig. Vi på Naprapatlandslaget Täby har stor vana av att behandla spänningshuvudvärk.

Vanliga orsaker till huvudvärk

Huvudvärk kan bero på en rad olika saker, och när du kommer till oss är det vår uppgift att lista ut vad som ligger bakom just dina besvär. Huvudvärk kan ofta komma från besvär i nacken men kan också ha att göra med stress, problem med synen, sömnbrist, dålig hållning eller att man är uttorkad. Vi hjälper dig att komma till botten med dina besvär, så att du kan få rätt behandling och undviker att problemen kommer tillbaka i framtiden.

Behandling av huvudvärk hos Naprapatlandslaget Täby

När du kommer till oss får du alltid börja med att beskriva dina besvär och varför du söker hjälp. Efter det gör vi en undersökning, där vi identifierar var du är spänd och vad det är som inte fungerar som det ska. Utifrån den diagnos som vi kommer fram till hittar vi en lämplig behandling till dig. Alla våra behandlingsmetoder går ut på att normalisera nervsystemets funktion, till exempel med hjälp av mobilisering av leder eller medicinsk akupunktur. Vi tar alltid fram en behandling som är unikt anpassad efter just dina behov och din bakgrund.

Välkommen att boka en tid hos naprapaterna på Naprapatlandslaget Täby, så hjälper vi dig med din huvudvärk!

Välkommen till Naprapatlandslaget - världens största naprapatkedja!

Naprapatlandslaget Täby hittar du på Eskadervägen 4 i Täby. Här träffar du kunniga naprapater som hjälper dig med alla tänkbara besvär från muskler och leder.

Vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling

Redan 1998 träffades vi som grundade Naprapatlandslaget, på Scandinavian College Of Manual Medicine/Naprapathögskolan. Det vi alla hade gemensamt var att vi drömde om att hjälpa människor bli friska genom naprapati. Anledningen till att Naprapatlandslaget startades var att vi kände att det saknades en stor aktör i branschen, och bestämde oss för att grunda det som skulle bli världens största naprapatkedja. Idag har vi ett fantastiskt gäng kunniga och kompetenta naprapater som alla jobbar mot vår vision: bäst på muskel- och ledbehandling!

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi på Naprapatlandslaget Täby arbetar med olika metoder, bland annat manipulation, mobilisering, massage, stretching, triggerpunktsbehandling och akupunktur, och vi anpassar alltid behandlingen efter just dina behov. Hos oss kan du få behandling för besvär från muskler och leder, som till exempel:

• Ont i knät
  • Ont i ryggen
  • Diskbråck
  • Tennisarmbåge

Hur hittar du till oss?

Du hittar vår klinik på butiksplan i Näsby Park centrum. Vi är granne med Sats.

Sök hjälp för dina muskler och leder hos oss på Naprapatlandslaget Täby redan idag!

Informationen uppdaterades 13:20 - 22 mar, 2023

Vi har akuta tider varje dag. Jourtider på helgerna.
Loading map