Ortho-K nattlinser förundersökning

Fokus Optik

, Norrmalm

Hagagatan 1, Stockholm

Fokus Optik

Lider du av närsynthet, brytningsfel eller torra ögon och vill leva ett glasögonfritt liv på dagtid? Då kan Ortho-K nattlinser vara ett alternativ för dig! Vi på Fokus Optik erbjuder dig professionell hjälp för att du ska kunna leva ett liv fritt från linser eller glasögon.

Vad är Ortho-K nattlinser?

Ortho-K, eller orto-keratologi, är en metod för att behandla bort närsynthet eller brytningsfel med hjälp av nattlinser. Genom att applicera linserna innan du lägger dig på kvällen, hjälper de till att korrigera din syn medan du sover. Metoden kommer leda till att du slipper använda kontaktlinser eller glasögon på dagtid.

Vem kan använda Ortho-K nattlinser?

Nattlinserna kan med fördel användas för dig som:

• Lider av närsynthet
  • Har brytningsfel (astigmatism)
  • Inte vill eller kan använda glasögon eller kontaktlinser
  • Inte vill laseroperera dig
  • Har barn med närsynthet för att sakta ner närsynthetsprocessen
  • Lider av närsynthet tillsammans med torra ögon

Varmt välkommen att boka en tid för förundersökning av Ortho-K nattlinser redan idag!

Välkommen till Fokus Optik!

Här möts du av erfaren personal i trevliga lokaler, som kan hjälpa dig med det mesta när det gäller din syn. Vi erbjuder allt från kontaktlinser till mer ingående undersökningar, och kan se till att du kan korrigera din syn på bästa sätt. Du hittar vår fräscha klinik på Hagagatan 1, alldeles vid Odenplan, och det är enkelt att ta sig hit med tunnelbana, buss eller pendeltåg.

Det här kan vi på Fokus Optik hjälpa till med

Hos oss kan du få hjälp med synundersökningar och utprovning av kontaktlinser och glasögon. Oavsett om du har använt glasögon eller linser tidigare, eller om du ska skaffa dem för första gången så är du välkommen till oss. Vi ger dig alltid ett personligt bemötande och hjälper till att hitta rätt lösning för just dig. Vi kan också genomföra synkontroll för dig som behöver synintyg till körkort, och om du har behov av det kan du få träffa en legitimerad ögonläkare.

Hämta dina kontaktlinser när det passar dig!

Hos oss på Fokus Optik kan du hämta ut dina kontaktlinser när det passar dig. Genom en smidig öppning precis vid porten kan du plocka ut linserna dygnet runt, utan att behöva boka en tid eller passa några öppettider.

Varmt välkommen till oss på Fokus Optik, så hjälper vi dig!

Informationen uppdaterades 11:53 - 14 dec, 2022

Lunchstängt 13:00-14:30