Plastikakademin

Intimkirurgi kvinna

Penisförstoring

Åderbråck

Pris efter konsultation

På Plastikakademin erbjuder vi åderbråcksoperationer hos duktiga kärlkirurger.

Därför uppstår åderbråck

Åderbråck, även kallat varicer, är vidgade vener på benen. De uppstår för att venernas klaffar, som normalt transporterar blodet tillbaka till hjärtat, inte håller tätt. Klaffarna har då glidit isär och blodet blir kvar i benen med ett ökat tryck i benet och venen som då vidgar sig och blir ett synligt åderbråck.

De första symtomen på åderbråck, förutom att de eventuellt syns, är en trötthetskänsla i benen som kan gå över i ömhet och ökande svullnad. Ibland kan kramp i benen på natten vara ett stort besvär.

Undersökning och behandling av åderbråck

Innan vi påbörjar eventuell behandling gör kärlkirurgen en noggrann utredning om var i åderbråcket problemet sitter. Det görs med ultraljud och är helt smärtfritt. Utifrån vad utredningen visar kan du sedan få veta vilken behandlingsmetod som passar dig bäst.

Kärlkirurgerna vid Plastikakademin erbjuder alla moderna behandlingsmetoder och kan därför skräddarsy din behandling till att passa just dig.

Kontakta oss på Plastikakademin om du har frågor eller vill boka en tid!

Fillers

Vi är Sveriges ledande plastikkirurgiska klinik

Plastikakademin är Sveriges ledande plastikkirurgiska klinik och vi har mycket stor och unik kompetens inom plastik- och skönhetsoperationer. Vi ger personlig vård till varje patient.

Vi utför alla former av plastikkirurgi

Vi utför bland annat följande plastikoperationer:

• Bröstförstoring/förminskning
  • Läppförstoring
  • Öronoperation
  • Intimkirurgi kvinnor; blygdläppsförminskning, vaginalförsnävning
  • Intimkirurgi hos män; penisförstoring, -förlängning och -förtjockning

Både rekonstruktiva och estetiska operationer

Hos Plastikakademin arbetar fyra plastikkirurger som är specialiserade på rekonstruktiv och estetisk plastikkirurgi. De har lång erfarenhet och håller sig uppdaterade med de senaste teknikerna. Detta gör dem förberedda inför vanliga operationer samt även mer komplicerade ingrepp.

Vår operationsavdelning är en av Europas modernaste och mest välutrustade.

Plastikakademin skapar trygghet!

För oss är det viktigt att du som patient känner dig trygg och omhändertagen redan vid ett första besök då du träffar din läkare. Vi ställer inte bara höga krav på den utrustning vi använder utan även på vår personal.

Kontakta oss på Plastikakademin om du har frågor eller vill boka tid för en personlig konsultation. Varmt välkommen till Plastikakademin!

Plastikakademin är medlemmar i olika föreningar och förbund.

Informationen uppdaterades 14:33 - 6 okt, 2023

Hans Vintertun

My Wild

My Wild

31 maj, 2023

Kirurgen Avni gjorde ett fantastisk jobb, med ett utmärkt resultat. Övrig personal som tog hand om mig före och efter operation gjorde det med bravur. Efterkontrollen hos My var mycket trevligt och bra. En klinik jag har fullt förtroende för

30 sep, 2022

Kan varmt rekommendera Avni. Otroligt professionell och omhändertagande. Underbar personal och dom är så otroligt proffsiga, seriösa och får en att känna sig lugn och trygg.

29 sep, 2022

Otroligt bra, konkret information och fint uppriktigt bemötande. Nöjd med mitt besök tillsammans med Johan inför bröstoperation.

9 jun, 2022

Jag har fått ett fantastiskt omhändertagande av Professor Gunnar Kratz och alla andra på Plastikakademin. Har nu varit på min slutkontroll och är så nöjd med hela processen. Det märks att Gunnar har en otrolig erfarenhet och kunskap, han utstrålar säkerhet och resultatet blev över förväntan. Ett stort tack till Syster My också som hjälpte till att ta hand om mig efter operationen.

7 jun, 2022

Konsultation och operation hos dr Johan Thorfinn. Lyhörd och ärlig, patienten i fokus och patienten tar besluten, han råder. Alla jag mött på kliniken har varit vänliga och tillmötesgående. Alltid fått svar när jag kontaktat dem, både kirurg med utförliga svar och reception. Hans hemsida med svar på frågor om allt man behöver veta hjälpte mig mycket! Läste den flera gånger. Lätt att nå. Får alltid svar. Även genomgått operationer vilka gett mig så fina resultat. Är väldigt nöjd!

Fråga ställd 06:41 - 4 jan, 2020

Hur ser konsekvenserna ut? Med förstoring på snoppen?

Plastikakademin svarar:

Hej Hej Teemu, Vid en penisförstoring så transplanterar men fett från någon annanstans på kroppen. Förtjockningen är mest uppenbar i slakt tillstånd. Eftersom det finns många faktorer som påverkar hur stor andel av det transplanterade fettet som växer fast och stannar kvar på längre sikt så är det svårt att säga exakt hur mycket bredare penisen blir efteråt. Ibland kan man behöva upprepa transplantationen. Du får mer information om vad som gäller utifrån just dina förutsättningar om du kommer på en konsultation. Du hittar priser och mailadress på vår hemsida http://www.plastikakademin.se. Bokning av konsultation görs online på BokaDirekt (http://plastikakademin.bokadirekt.se) Välkommen! Johan Thorfinn docent/överläkare i plastikkirurgi

Fråga ställd 15:49 - 2 jan, 2020

Kan jag göra penisförstoring riskfritt? jag är 57 år gammal. Vad kostar detta ingrepp och hur snabbt kommer man till operation om man bestämmer idag.

Plastikakademin svarar:

Hej, En penisoperation (liksom alla andra operationer) är aldrig helt riskfri. Teoretiskt finns det alltid risk för t ex infektion, och när det gäller intimkirurgi så finns det risk att den sexuella känseln påverkas negativt. Du kan få mer information vad som gäller gällande komplikationer utifrån dina förutsättningar om du kommer på en konsultation. Våra väntetider är vanligen 4-6v men det kan variera litegrann övertid. Vi kan svara bättre hur läget är just för stunden för detta ingrepp om du ringer oss på 013-154461 (vard kl 9-12). Du hittar priser och mailadress på vår hemsida http://www.plastikakademin.se. Bokning av konsultation görs online på BokaDirekt (http://plastikakademin.bokadirekt.se) Välkommen! Johan Thorfinn docent/överläkare i plastikkirurgi

Fråga ställd 12:18 - 11 dec, 2019

Kan man göra både förlängning och förtjockning?

Plastikakademin svarar:

Hej! det går utmärkt att göra båda operationerna på samma gång. Plastikakademin

Fråga ställd 12:34 - 14 okt, 2019

Hej kollar på ert pris på ögonlockslyft är priset 15000:- per öga. Tacksam för svar vänliga hälsningar Ann-Cathryn

Plastikakademin svarar:

Hej Ann-Cathryn! Priset för ögonlocksoperation hos oss är mellan 17000kr -21250kr. Priset varierar beroende på om din operation är medicinskt indikerad(utan moms) eller inte(med moms). Vilket priset blir får du reda på när du kommer på en konsultation och träffar din kirurg. Priset är för båda ögonen. Bästa hälsningar från My på Plastikakademin

Fråga ställd 13:05 - 17 sep, 2019

Hej, jag undrar om ni utför hakimplantat? Pris? Tack. Med vänlig hälsning

Plastikakademin svarar:

Hej Noemi Vi utför ej den operation som du efterfrågar här på Plastikakademin. Mvh Plastikakademin, Linköping

Fråga ställd 03:59 - 17 sep, 2019

Vad kostar penisförtjockning? Penisförlängning?

Plastikakademin svarar:

Hej! En penisförlängning kostar 43750kr och en penisförtjockning kostar 40000kr. Om man göra båda operationerna vid samma tillfälle kostar det 75000kr. Vänliga hälsningar Plastikakademin

Fråga ställd 09:18 - 16 sep, 2019

Hej kan man delbetala om man gör övre ögonlocks operation ? I så fall om man kan delbetala hur mycket ska man betala per månad?

Plastikakademin svarar:

Hej Raziye! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ordna med avbetalning. Men det finns olika låneinstitut man kan vända sig till, tex Medical Finance. Då betalar de din operation och så delbetalar du till dem.

Fråga ställd 10:45 - 15 sep, 2019

Hej Jag är intresserad av Botox. Jag söker att få ett lite lyft över ögonbrynen. Jag ser att priset är 3500:- Är detta för ett område eller ingår att läkaren fyller där han/hon tycker det behövs? Det är olika mellan kliniker och därför undrar jag :)

Plastikakademin svarar:

Hej Jenny! Priset för botox är i normalfallet per område. Exempel på olika områden är bekymmersrynka, kråksparkar, panna mm. Ofta kan kombinationsrabatt ges vilket diskuteras i samband med din konsultation. Däremot är priset för filler för innehållet i en spruta. Då lägger kirurgen på de områden som du önskar. Hoppas detta var svar på din fråga. Bästa hälsningar My på Plastikakademin (detta svar har korrigerats)

Fråga ställd 09:42 - 31 jul, 2019

Hej ! Behövs remiss för att ta bort åderbråck hos er ?

Plastikakademin svarar:

Hej Anita! Nej det krävs ingen remiss. Du går in på vår hemsida www.plastikakademin.se och så följer du länken till Bokadirekt som du hittar där. Så kan du boka en kostnadsfri undersökning så kirurgen ser vad det är för ingrepp man behöver göra för att hjälpa dig. Vid konsultationen får du ett kostnadsförslag. Om du behöver hjälp med bokningen eller har ytterligare frågor är du mer än välkommen att kontakta mig på tel 013-154461 så hjälper jag dig. Vänliga hälsningar My Wild Specialistsjuksköterska

Fråga ställd 21:51 - 30 jun, 2019

hej Andreas heter jag 47år har bara en fråga ang penisförstoring, -förlängning och -förtjockning om man nu vill göra dessa förläng förtjock förstoring vad skulle det kosta i runda slängar

Plastikakademin svarar:

Hej! Priserna vid Plastikakademin är: penisförlängning: 35000:- (43750:- inklusive moms) Penisförtjockning: 32000:- (40000:- inklusive moms) Penisförtjockning andra seans 10000:- (12500:- inklusive moms) Penisförlängning + förtjockning: 60000:- (75000:- inklusive moms) Bästa hälsningar; Plastikakademin

Fråga ställd 20:58 - 2 maj, 2019

hej, jag hade velat göra en penisförtjockning och undrar om ni kan göra en avbetalningsplan på det eller om man måste betala allt på en och samma gång, tacksam för svar:)

Plastikakademin svarar:

Hej Alexander! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ordna med en avbetalningsplan. Men det finns långivare som specialiserat sig på att låna ut pengar till patienter som ska genomgå kirurgi. Ett sådant företag är MedicalFinance.

Fråga ställd 01:32 - 5 jan, 2019

Hej! Jag har hängiga bröst efter amningen. Vad ska man göra för att forma dem? Vad rekomenderar ni bröst lyft eller transportera fet? Vad kostar dem? Hälsning Fana

Plastikakademin svarar:

Hej! Det allra bästa är om du har möjlighet att komma på en konsultation till en av våra duktiga kirurger. Då kan han undersöka dig och så får du veta vad som är det bästa ingreppet för dig. Generellt kan man säga att ett bröstlyft ger ett helt annat resutat än om man sprutar in kroppseget fett. En del av det fettet man sprutar in tas upp av kroppen och kommer därför att försvinna. Priset för ett bröstlyft är hos oss från 36000kr. Du får ett exakt pris när du är här på din konsultation. Om du vill boka en konsultationstid kan du gå in på vår hemsida www.plastikakademin.se och där följa länken till Bokadirekt som du finner där. Om du önskar hjälp med att boka eller har andra frågor är du mer än välkommen att ringa till oss på vår telefontid 9-13 på tel 013-154461. Vänliga hälsningar My Plastikakademin

Fråga ställd 06:13 - 3 jan, 2019

Hej Jag har en hals med mycket skrynklor på, kan man strama upp bara halsen? Och vad kostar det?

Plastikakademin svarar:

Hej Cathrine och tack för ditt mail! Vi utför korrektion av lös hud på halsen och priset är 56250kr inkl. moms. Om du är intresserad av detta ingrepp ser vi dig gärna på en konsultation. Boka gärna en tid som passar dig via vår hemsida www.plastikakademin.se alternativt www.bokadirekt.se. Välkommen! Plastikakademin, Linköping

Fråga ställd 03:57 - 18 maj, 2018

Hej är en man som länge länge levt med en otroligt liten penis. Detta har hindrat mig i mycket vad det gäller mitt sosiala liv. Mobbning ,folk som glor o skrattar vid tillfälle där man måste vara näck. O de tillfällena är många genom livet. Hur som helst kan berätta mer när jag kommer till er. Om jag nu vågar mig till att komma till et och visa den. SÅ ILLA ÄR DET fan mitt liv är så fuckat upp och lever ett liv med ångest tankar på att klippa i den så sjukvården tvingas göra någon typ av kirurgi Ja det är sjukt illa att må så här pga läkare inte märkt att jag kanske hade brist på hormoner från spädbarns tid. De uppmärksammade det nog inte så noga då. OCH det har gjort att man fått levt i skam i 45 år. Kontaktade er för något år sedan. Men drog mig ur pga tanken på att ni eller någon hos er ska se min penis o förlöjliga den etc. men nu ska jag göra allt för att få fixa den så gott det går. Så vad ligger priset på att förstora så mycket ni kan och förtjocka ?? Ni bara måste hjälpa mig annars vet jag inte vad jag gör Många tackar på förhan. Pär Anders

Plastikakademin svarar:

Hej Pär Anders! Tack för att du hörde av dig till oss. Det känns sorgligt att höra att du mått så dåligt i så många år! Jag kan lova dig att om du kommer till oss kommer ingen att göra sig lustig över dig på något sätt. Vi har ett professionellt förhållningssätt och våra patienters integritet är mycket viktig för oss. Vi månar om att du ska känna dig trygg om du väljer att komma till oss. Om du vill kan du läsa lite mer om ingreppen penisförlängning och penisförtjockning på vår hemsida www.plastikakademin.se . Där hittar du även aktuella priser. Jag skulle föreslå att du mailar Professor Gunnar Kratz direkt och ställer dina frågor till honom. Om du bor långt bort kan du även maila honom bilder så slipper du åka ända hit. Hans mailadress är gunnar@plastikakademin.se Om du ändå känner att du vill komma hit på en konsultation kan du själv boka en genom att följa länken till Bokadirekt som du hittar på vår hemsida. Eller så ringer du mig på tel 013-154461 mellan 9-13 så hjälper jag dig. Vänliga hälsningar My

Loading map