Svartkärrsvägen 24A, Saltsjöbaden

Tandläkarundersökning

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Tandhygienistbehandling

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Välkommen till Saltsjöbadstandläkarna!

Saltsjöbadstandläkarna är en tandläkarklinik i Saltsjöbaden. Kliniken finns i trevliga lokaler i Saltsjöbaden och består av ett kunnigt och glatt team där tandläkare, käkkirurg, tandhygienist och tandsköterska ingår. Språk som talas på mottagningen är svenska, persiska och dari.

Saltsjöbadstandläkarna är ansluten till Försäkringskassan, vilket innebär att både allmänt tandvårdsbidrag (ATB) och högkostnadsskydd gäller.

Utbudet hos Saltsjöbadstandläkarna

Här får du hjälp med allt från förebyggande tandvård till avancerad tandvård, till exempel:

• tandläkarundersökning

• tandstensborttagning

• tandutdragning

• rotfyllning

• kronor och broar

• tandhygienistbehandling

• tandimplantat

• tandblekning.

Så hittar du till kliniken

Saltsjöbadstandläkarna ligger på Svartkärrsvägen 24A i Saltsjöbaden. Det enklaste sättet att ta sig hit är med bil.

Välkommen till Saltsjöbadstandläkarna!

Informationen uppdaterades 14:38 - 5 apr, 2024

Hommi Shirvanian

Nooshin Esfahani

17 dec, 2023

26 nov, 2019

Veldig behagelig tannlege som tar seg god tid til å forklare. Opptatt av at kunden skal få en god opplevelse.

23 maj, 2019

16 aug, 2018

Tack för akuthjälp jag fick när jag tappat en tand! Vilken service och så tacksam och glad att du hjälpte mig!

12 mar, 2018

Lunch 12:30-13:30