Olof Palmes gata 16, Stockholm

KiropraktorKompaniet

KiropraktorKompaniet AB drivs och ägs av kiropraktorer med målsättning att hjälpa människor till ett aktivt och smärtfritt liv. Kliniken använder sig av ett kvalitetssäkringssystem som kontinuerligt uppdateras.

Våra kiropraktorer hjälper patienter att behandla smärta i ömma och trötta muskler som hindrar kroppens naturliga rörelser.

Nära samarbete för god rehabiliteringsträning

KiropraktorKompaniet driver ett nära samarbete med gym i närområdet, något som ger goda möjligheter till rehabträning för våra patienter.

Vi är legitimerade kiropraktorer

Våra kiropraktorer har en femårig högskoleexamen med legitimation utfärdad av socialstyrelsen. Alla har tidigare arbetat som instruktörer och personliga tränare, något som gör att träning ligger oss varmt om hjärtat.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss!

Informationen uppdaterades 12:59 - 26 jan, 2023

Erik Randahl

Johanna Holster

7 jul, 2013

Fråga ställd 12:55 - 28 mar, 2013

Har ni vårdavtal med landstinget?

Nej tyvärr. Nybesök kostar 650:- och tar c:a 60 min. /Fredrick

Fråga ställd 20:57 - 13 jun, 2012

Vad är skillnaden mellan en Kiropraktor och naprapat?

KiropraktorKompaniet svarar:

Kiropraktorer och naprapater jobbar oftast med patienter som har samma typ av besvär. Tekniken kan skilja sig något mellan terapeuter men strävan är att behandla orsaken och inte bara symtomen till besvären. Det viktigaste är att du hittar någon du litar på och att han/hon gör sitt yttersta för att hjälpa dig.

Fråga ställd 20:57 - 13 jun, 2012

Är kiropraktisk behandling säkert?

KiropraktorKompaniet svarar:

Ja. Studier och praktisk erfarenhet visar på att behandlingen är mycket säker. Vid all aktiv behandling kan det dock uppstå bieffekter. De vanligaste bieffekterna vid kiropraktisk behandling är ömhet vid det behandlade området, dessa kan kvarstå i en till två dagar.

Fråga ställd 20:56 - 13 jun, 2012

Vad kan kiropraktorn hjälpa mig med?

KiropraktorKompaniet svarar:

En kiropraktor behandlar främst problem i rörelseapparaten, dvs smärta, stelhet och funktionsnedsättningar i kroppens leder och muskler. Vanliga sökorsaker är ryggskott, nackspärr, spänningshuvudvärk, bensmärta mm.

Lördag - Söndag:10:00 - 15:00

Lördag - Söndag:10:00 - 15:00