Geriatrisk mottagning Örnsköldsvik

Geriatrisk mottagning Örnsköldsvik

, Örnsköldsvik

Storg 64, Wemerbygganden, entréplan, Örnsköldsvik, 89189

Vid besök begränsa antalet medföljande.

Geriatriska mottagningen genomför utredning, behandling och uppföljning av dig som patient med misstänkt kognitiv sjukdom, framförallt demenssjukdom och Parkinsons sjukdom. Här arbetar läkare, sjuksköterskor och undersköterska som är specialiserade inom dessa områden. Vid behov konsulteras andra professioner ex arbetsterapeut, dietist, kurator och neuropsykolog. Om en demensdiagnos ställs erbjuder vi uppföljning, råd och stöd, alltid i samråd med dig som patient och närstående. För dig som bor i Örnsköldsviks kommun kan vi erbjuda demensskola 2ggr/år men också vårt nya arbetssätt – demensteam i samverkan med kommunen och primärvården. På så sätt kan vi skräddarsy insatser som passar just dig och dina anhöriga och ni behöver inte själva ta alla kontakter som kan komma att krävas för att få rätt stöd och hjälp.Du som bor i någon av de andra kommunerna i vårt upptagningsområde (Kramfors och Sollefteå) kan få stöd och råd av respektive kommuns demenssköterska och anhörigkonsulent.

Vid mottagningen utförs bedömning av körförmåga, vilket kan bli aktuellt efter sjukdom eller efter ett föreläggande från Transportstyrelsen. Bedömning utav behov av en praktisk körbedömning sker individuellt och den praktiska kördelen genomförs i samverkan med en trafikskola.
Här sker även uppföljning efter covidinfektion där tillståndet krävt inneliggande vård på sjukhus. Samverkan sker då med fysioterapeut, arbetsterapeut och läkare.

Informationen uppdaterades 11:47 - 28 mar, 2023

7 feb, 2020

Läkemedelsförnyelse fungerar dåligt eller inte alls. Att svara i telefon under telefontid fungerar också dåligt.

Bokade tider

Sjukhus (BT), Geriatrik