Aleris Psykiatri Åkersberga allmänpsykiatri
mental health

Aleris Psykiatri Åkersberga allmänpsykiatri

, Åkersberga

Hackstavägen 22,Alceahuset nb,ÅKERSBERGA, Österåker

Du kan se dina bokade tider på myaleris.se

Aleris Psykiatri Åkersberga är en allmän psykiatrisk mottagning som erbjuder planerad psykiatrisk specialistsjukvård till personer över 18 år huvudsakligen boende i Österåkers kommun. Du kan komma i kontakt med oss via remiss från annan vårdgivare eller genom att ringa på vår egenanmälan.
Vid akuta behov av psykiatrisk kontakt efter mottagningstid vänligen kontakta Aleris Psykiatris Mobila Enhet 08 128 899 00.

Informationen uppdaterades 15:54 - 24 jan, 2024

11 jan, 2024

Mycket bra bemötande och uppföljning. Den enda nackdelen är deras manliga telefonisten som verkar ha fel jobb, noll servicekänsla.

19 aug, 2022

18 maj, 2021

Man får ingen hjälp under tiden som man börjar med en ny medicin. Och ringer man och säger att jag behöver hjälp, jag har fått den här biverkninga. Jag behöver prata med min läkare. Får bara höra att jag får återkomma när du har en tid hos han. Nu har jag även suttit i 40 min I kö för att prata med en sjuksköterska som är bara där på tisdagar. Inge svar inge hjälp alls.

9 maj, 2021

På senare tid har kvaliteten på mottagningen sjunkit, rent generellt sett. Vårdkontakter som gör inkorrekta omdömen samt granskningar av ens patientinformation och vidarebefordrar felaktigheterna till myndigheter utan någon som helst korrigering till samtliga, brister i patientuppföljning, läkare anlitade under en kortare tidsperiod som utför missbedömningar p.g.a. omständigheterna, bokningar som tycks försvinna från det digitala bokningssystemet och andra petitesser med ”tekniken”... ja, listan kan göras lång. Trist nog är jag ej den enda med dessa negativa upplevelser av Aleris Åkersberga.

12 mar, 2021

Sa flera gånger att jag verkligen behövde behålla vårdkontakten men de blev irriterade och tog bort mig som patient för att jag inte hade hämtat ut mina antidepressiva från apoteket på några månader. Jag berättade flera gånger att jag hade tillräckligt många hemma och fortfarande tog dem med de antecknade det aldrig och fortsätter säga att jag inte behöver dem. Sjukt dålig kommunikation på telefon. Ringde för att omboka tid och personen på andra änden blev arg och sa att det skulle ta minst en månad. Fick aldrig en ny tid.

Psykiatri, vuxna