Älvsjö vårdcentral

, Hägersten-Älvsjö

Solberga hagväg 1,Älvsjö, 12544 Älvsjö

Vi har vuxit i takt med befolkningen och är i dag en av Region Stockholms tio största vårdcentraler. Vi bedriver barnhälsovård i samverkan med Älvsjö familjecentral och hemsjukvård. Våra psykologer och psykoterapeuter stödjer barn och unga i åldern 6-17 år samt vuxna med psykisk ohälsa. Vi har 10 listningsbara specialister i allmänmedicin och många skickliga sjuksköterskor och undersköterskor. Tillsammans med våra drygt 10000 kollegor i Stockholms läns sjukvårdsområde jobbar vi nära utbildning, forskning, utveckling och innovation i vården, varje dag! Välkommen!

Du kan kontakta oss dygnet runt via vår chatt som du har tillgång till i appen Alltid öppet.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 08:40 - 8 mar, 2024

Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Besök hos hudläkare

14 dec, 2023

Fantastisk personal i telefon och på plats! Får alltid hjälp snabbt.

6 dec, 2023

Mycket besviken på bemötandet från läkaren jag fick träffa. Har aldrig blivit bemött på ett sånt respektlöst sätt. Mår mycket sämre efter det läkarbesöket. Omöjligt att få annat än en akuttid, och att då bli så illa bemött är riktigt dåligt!

26 nov, 2023

Jag har varit listad vid Älvsjö vårdcentral i många år. Jag har alltid blivit vänligt, hjälpsamt och kunnigt bemött av såväl läkare som sköterskor, undersköterskor, fotvårdare och receptionister. Även fått förhållandevis snabb hjälp vid akuta behov. Visst del kan krävas ett visst kämpande vid telefonen ibland. Det gäller att 'hänga på låset'. Jag har dock alltid blivit kontaktad. Jag är hittills mycket nöjd.

15 jun, 2023

Rätt tröga i kommunikation. Vården kan man ha önskemål om. Är dom läkare?

23 nov, 2022

Fick tid till sonen, 8år. Han totalvägrade först att ta sig till VC. Till slut gick det bra. Han fick träffa läkaren Åsa, och hon bemötte sonen fantastiskt. Fick hans tillit och undersökningen gick utan några problem. Sonen gick från läkaren med stärkt självförtroende och glad! Tusen tack Åsa! Du gjorde vår dag och många kommande möten med VC mycket lättare.

Här kan du se omdömen som Älvsjö vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Kvällsmottagning

Kvällsmottagning

Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Inkontinensmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Vaccinationsverksamhet, Medicinsk fotvård