BVC Familjecentralen Fyren, Ytterby

Om BVC Familjecentralen Fyren, Ytterby

BHV- verksamhet i enlighet med Västra Götalandregionens riktlinjer.
Barnmorskemottagning, barnavårdscentral (BVC) och öppen förskola med pedagog och kurator.
Familjecentralen Fyren är en mötesplats i Ytterby för alla småbarnsfamiljer och blivande föräldrar i Kungälvs kommun. Vårt mål är att främja en god hälsa hos barn och föräldrar genom att finnas tillgänglig som mötesplats, stärka det sociala nätverket runt barnfamiljer, skapa arbetsformer där barn och föräldrar är delaktiga, erbjuda information, kunskap, rådgivning och stöd, enskilt och i grupp.

Ytterby Torg 13, 442 50, Ytterby - visa på karta