Stora Östergatan 18, Ystad

Ögonhälsoundersökning

Välkommen till oss på Synsam Ystad!

På Stora Östergatan 18 i Ystad hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Ystad har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Har svårt att se på olika avstånd
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ska ta körkort
  • Besväras av återkommande huvudvärk
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Ystad

Vi på Synsam har ett stort utbud av glasögonbågar från många välkända märken och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Är du osäker på vad du ska välja kan våra rådgivare guida dig. Vi kan också erbjuda dig att hyra dina glasögon, tack vare vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Naturligtvis har vi också solglasögon, linsvätska och andra tillbehör.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Ystad - välkommen!

Informationen uppdaterades 15:18 - 20 sep, 2023

Måndag - Onsdag:09:30 - 18:00