Fabriksgatan 11, Löderup

Undersökning av ny patient

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk

Tandblekning

Bettskenor

Tandimplantat

Pris efter konsultation

Tandhälsan huserar på Fabriksgatan 9 i Löderup, tidigare Folktandvården. Medarbetarna besitter här en bred kunskap och mångårig erfarenhet. Hit är alla välkomna, gammal som ung, oavsett vilka problem du har med dina tänder.

Vi har avtal med en extern specialist på oral kirurgi som vid behov kommer till vår mottagning.

Om medarbetarna

Anders, tandläkare som är nätt på handen och vet precis när det är dags för hans patienter att skölja. Han besitter mångårig erfarenhet och har arbetat med barn, vuxna och åldringstandvård sedan 1985.

Åsa, tandsköterska som har arbetat inom tandvården sedan 1985. Hon vet hur du som patient känner dig när du kommer till tandläkaren eller tandhygienisten. Det är oftast Åsa som svarar i telefonen och ser till att du får en tid som passar.

Moderniserad utrustning

Under de senaste åren har vi moderniserat vår utrustning. Vi har bland annat en ny röntgenutrustning som ger mindre strålning. Resultatet av dina röntgenbilder kan du själv ta del av då de visas på en skärm i taket.

Välkommen till Tandhälsan du också!

Informationen uppdaterades 14:05 - 14 sep, 2023

Anders Lindström